| Startuj z nami | Dodaj do ulubionych | Księga gości | Forum dyskusyjne | Chat | Newsletter | Powiadom znajomego | Poczta | Facebook |
Polski English Deutsch
Wybrzeże Słowińskie Herb Słupska Słupskie Trolejbusy Słupskie Trolejbusy Słupskie Trolejbusy Słupskie Trolejbusy
- | - Szlak Słupskich Trolejbusów | Historia Trolejbusów | Schemat Komunikacji Trolejbusowej | Słupski Tabor Trolejbusowy | Publikacje - | -
- | - Galeria trolejbusów | Likwidatorzy trolejbusów | Historia MZK Słupsk | MZK Słupsk Dzisiaj | Historia Kapena Słupsk | Muzeum Autobusów - | -
- | - Serwisy o trolejbusach | Informacja turystyczna - | - Baza noclegowa - | - Rozkład jazdy autobusów | Plan miasta Słupska | Księgarnie - | -


Słupsk Słupskie Trolejbusy / Media o Słupskich Trolejbusach / A jednak zlikwidowano trolejbusy, a nie - głupotę! SKANDAL W SŁUPSKU


Słupsk, 1-15.10.99

Decyzja Zarządu Miasta z marca br. o likwidacji w Słupsku komunikacji trolejbusowej zapadła nagle i dla wielu interesujących się sprawą mieszkańców tego miasta - niespodziewanie. Jeszcze bardziej zaskoczeni nią byli radni, bowiem to Rada Miejska przygotowywała się do przyjęcia stosownej uchwały w sprawie trolejbusów. Zarząd wyprzedził Radę, bo jego członkowie doszli do wniosku, iż nie można dopuścić do głosowania w Radzie Miejskiej nad komunikacją trolejbusową, gdyż tam większość radnych może opowiedzieć się za dalszym jej istnieniem. A do tego Zarząd Miejski dopuścić, za wszelką cenę, nie mógł. Na nic zdały się głosy wielu prawników, że Zarząd przekroczył swoje kompetencje.

Ostatnie trolejbusy linii "B" i "C" przestały kursować w maju. W nocy z 13 na 14 lipca ekipa MZK przystąpiła do demontażu trakcji trolejbusowej na ul. Hubalczyków (cięcie na kilkumetrowe kawałki przewodów elektrycznych). Do tego momentu mieszkańcy, zainteresowani dalszym funkcjonowaniem w mieście komunikacji trolejbusowej mieli jeszcze nadzieję, że rozsądek członków Zarządu Słupska weźmie górę i Zarząd wycofa się z podjętej wcześniej skandalicznej decyzji - chociażby pod naciskiem opinii publicznej, licznych pism kierowanych do Zarządu Miasta i miejscowych gazet (oto kilka tytułów artykułów z prasy: "Likwidować, ale głupotę", "Szkoda trolejbusów", "Wara od trolejbusów") zawierających różnorodne argumenty za utrzymaniem w mieście trolejbusów.

Niestety, Zarząd wykazał się konsekwencją w dziele niszczenia tego, co inni przed laty zbudowali i co należało nie tylko utrzymać ale - rozwinąć, i to nie głównie ze względu na takie czy inne sentymenty, lecz z uwagi na ochronę środowiska przyrodniczego i zdrowia mieszkańców miasta i wszystkich osób przebywających w nim czasowo. Wykazał się też niebywałą konsekwencją w odrzucaniu licznych, alternatywnych propozycji rozwiązania sprawy.

A jakimi argumentami uzasadniał Zarząd Słupska swą decyzję? Głównym z nich był "argument" zbyt dużych kosztów utrzymania komunikacji trolejbusowej ze względu na niewielką ilość tych pojazdów (pozostało ich w końcu tylko 5!!!), "Argument" ten może nie wydawać się dziwnym tylko tym, którzy nie wiedzą, iż to właśnie decyzją tego samego Zarządu sprzedano wcześniej większość sprawnych trolejbusów do Tych. Inaczej mówiąc: Zarząd wcześniejszymi, od początku błędnymi, działaniami uzasadniał decyzję o likwidacji trolejbusów w mieście.

Jedno jest pewne: dzięki Zarządowi Słupska, kierowanemu przez prezydenta Jerzego Mazurka, Słupszczanie zostali pozbawieni ekologicznej komunikacji miejskiej, a zastąpiono ją zabójczą komunikacją autobusową. Taki fakt ma miejsce w kraju mającym aspiracje przynależności do Unii Europejskiej. Nic dodać, nic ująć.

Tekst: Stefan Pikus
Źródło: Zielone Brygady Pismo Ekologów ZB nr 14(140)/99,



Gry, tapety, aplikacje, polifonia i... wszystko na komórkę kliknij tutaj>>>


Web Informer Button