| Startuj z nami | Dodaj do ulubionych | Księga gości | Forum dyskusyjne | Chat | Newsletter | Powiadom znajomego | Poczta | Facebook |
Polski English Deutsch
Wybrzeże Słowińskie Herb Słupska Słupskie Trolejbusy Słupskie Trolejbusy Słupskie Trolejbusy Słupskie Trolejbusy
- | - Szlak Słupskich Trolejbusów | Historia Trolejbusów | Schemat Komunikacji Trolejbusowej | Słupski Tabor Trolejbusowy | Publikacje - | -
- | - Galeria trolejbusów | Likwidatorzy trolejbusów | Historia MZK Słupsk | MZK Słupsk Dzisiaj | Historia Kapena Słupsk | Muzeum Autobusów - | -
- | - Serwisy o trolejbusach | Informacja turystyczna - | - Baza noclegowa - | - Rozkład jazdy autobusów | Plan miasta Słupska | Księgarnie - | -


Słupsk Słupskie Trolejbusy / Historia Miejskiego Zakładu Komunikacji w Słupsku


2009
14 Luty 2009 - Walentynki w MZK Słupsk - uruchomienie okolicznościowej linii "W" dla zakochanych Słupszczan.
Kwiecień 2009 - Zawarcie z Miastem Słupsk i ZTM Słupsk umowy wykonawczej do uchwały Rady Miejskiej w Słupsku nr XXXVII/541/2009 z dnia 29.04.2009r. o świadczeniu publicznych usług przewozowych w autobusowej komunikacji zbiorowej na terenie miasta Słupska.

2008
Styczeń 2008 - zakup kolejnych trzech autobusów przegubowych marki MAN NG272. Czerwiec 2008 - wyjazd na linie kolejnego używanego autobusu marki MAN NL202.
Październik 2008 - wyjazd pierwszej używanej Scanii OmniCity napędzanej Etanolem na ulice (łącznie do taboru MZK Słupsk trafiły 3 takie pojazdy).
15 Listopad 2008 - pożegnalny kurs ostatniego słupskiego Ikarusa 280.26 nr 580 zorganizowany wspólnie z PSSTM w Gdańsku.

2007
Luty 2007 - uroczyste otwarcie stacji paliw - ON, E95, LPG,CNG, oraz etanol E 95 do użytku wewnętrznego
Maj 2007 - odbiór czterech autobusów Scania Omni Link

2006
Rozpoczęcie modernizacji stacji paliw
Luty 2006 - Podpisanie porozumienia poomiędzy Prezydentem Miasta Słupsk,Scanią Polska a MZK Słupsk w sprawie wprowadzenia Scanii napędzanych Etanolem E 95
Czerwiec 2006 - Odbiór 5 autobusów przegubowych marki IRISBUS PU09 CITELIS napędzanych paliwem alternatywnym - gazem CNG (sprężony gaz ziemny)
Wrzesień 2006 - Rozstrzygnięcie przetargu na zakup 5 sztuk Scani Omni Link
Październik 2006 - Odbiór Scani Omni Link pierwszego autobusu napędzanego alternatywnym paliwem etanolowym

2005
Sierpień 2005 - Podpisanie porozumień mniędzygminnych, pomiędzy Prezydentem Miasta Słupska a gminą Dębnica Kaszubska oraz pomiędzy Prezydentem Miasta Słupska a gminą Kobylnica w sprawie funkcjonowania komunikacji miejskiej na terenie gmin Kobylnica i Dębnica Kaszubska
Listopad 2005 - Podpisanie porozumienia pomiędzy Prezydentem miasta Słupska,Pomorską Spółką Gazownictwa w Gdańsku a MZK Słupsk w sprawie wprowadzenia autobusów zasilanych na CNG
Grudzień 2005 - Zakup 3 sztuk autobusów MAN NG 272

Styczeń 2004
Przekazanie przystanków ZDM Słupsku

2003
Spółka rozpoczęła wdrażanie strategii odnowy taboru na niezawodny, niskopodłogowy wyposażony w nowoczesny system informacji pasażerskiej. Pierwszym zakupem pod koniec 2003r. było 8 niskopodłogowych autobusów Scania OmniCity.
Sierpień 2003 - Uroczyste przekazanie Biura Obsługi Klienta przy ulicy Kołłątaja

Marzec 2001
Przekształcenie MZK w Spółkę z o.o.
* zatrudnienie wynosi 316 osób w tym 44 uczniów,
* tabor liczy 73 autobusy,
* ilość linii autobusowych - 16
* długość linii autobusowych - 234 km
* długość tras - 129km.
* MZK uruchamia swoją pierwszą stronę WWW

1999
Podjęcie decyzji i przystąpienie do likwidacji trakcji trolejbusowej, zakończonej wiosną 2000r. MZK zostaje przeniesione do nowej siedziby przy ul.Prof. Poznańskiego w Kobylnicy z dotychczasowego usytuowania przy ul. Kopernika w Słupsku. Stan taboru to 79 autobusów, zatrudnienie wynosi 348 pracowników w tym 58 uczniów.

1991
Przekształcenie MPK w Miejski Zakład Komunikacji, w wyniku zwolnień grupowych (80 osób) stan załogi zmniejsza się do 315 pracowników oraz około 100 uczniów Szkoły Przyzakładowej. Tabor składa się z 88 autobusów i 21 trolejbusów.

1986-1987
Wybudowanie kolejnych linii trolejbusowych: "B" o długości 7km oraz "C" o długości 8,5 km. WPK zatrudnia 495 pracowników.

1985
Wybudowanie i oddanie do użytku w czasie 6-ciu miesięcy linii trolejbusowej o długości 11 km. Linia ta (nazwana "A") obsługiwana była przez 10 trolejbusów produkcji radzieckiej marki ZIU. Równocześnie w eksploatacji są 92 autobusy.

1983
Dostawa do Słupska pierwszych pięciu autobusów przegubowych "Ikarus".

1982
Przekazanie dla WPEC Słupsk Zakładu Transportowo-Sprzętowego oraz oddzielenie się od WPK Zakładu Komunikacji Miejskiej w Lęborku. WPK posiada 102 autobusy i zatrudnia 411 osób.

1976
Utworzenie Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Rozszerzenie granic działalności w wyniku przejęcia Zakładu Komunikacji Miejskiej w Lęborku, obsługującego 6 autobusami 5 linii i zatrudniającego 40 osób.

1975
Uruchomienie stałej linii komunikacyjnej do Ustki. MPK posiada 80 autobusów, załoga liczy 421 osób.

1974
W krajowym współzawodnictwie o najniższe koszty eksploatacji MPK Słupsk zajęło I miejsce.

1973
MPK Słupsk obsługuje 9 linii autobusowych o długości 61 km, stan zatrudnienia to 305 osób.

1970
Stan taboru MPK Słupsk to 43 autobusy, 52 samochody ciężarowe, 12 samochodów dostawczych, 4 ciągniki, 16 taksówek bagażowych, 3 mikrobusy i 1 dźwig samojezdny.

1968
Powołanie w ramach MPK Zakładu Transportu Sprzętowego posiadającego 22 samochody ciężarowe i 9 dostawczych.

Styczeń 1962
Oddzielenie komunikacji miejskiej od MPGK i utworzenie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego z załogą liczącą 177 osób. MPK świadczy na rzecz indywidualnych klientów usługi w zakresie przewozów osobowych (12 taksówek) oraz bagażowych.

Marzec 1959
Likwidacja trakcji tramwajowej, tabor tramwajowy przekazano do Bydgoszczy. Na przestrzeni lat 1958-1961 komunikacja miejska w Słupsku otrzymała łącznie 32 autobusy.

1958
W Słupsku przyjęto do eksploatacji 2 pierwsze autobusy marki "San".

1950
Komunikacja miejska działa w ramach Miejskich Zakładów Gospodarki Komunalnej, w których istniały 2 samodzielne przedsiębiorstwa oznaczone nr 1 i nr 2. Działająca w ramach MPGK nr 1 komunikacja miejska obsługuje 3 linie tramwajowe o długości 6,8 km.

1946-1949
W okresie tym komunikacja miejska podlega Przedsiębiorstwu Gospodarki Komunalnej, które skupiło kilka innych ważnych dla miasta zakładów. W komunikacji miejskiej pracowało 80 osób.

Wrzesień 1945
Po odbudowaniu ze zniszczeń wojennych uruchomiono pierwszą linię tramwajową biegnącą od Starego Rynku do dworca PKP i na ul. Szczecińską. Tabor komunikacyjny składał się z 22 tramwajów, z czego 4 kursowały. Komunikacja miejska funkcjonowała w ramach Miejskich Zakładów Elektrycznych.

1910
Początki komunikacji miejskiej w Słupsku. Spółka akcyjna "Statische Verke", która zajmowała się generalnie gospodarką miasta założyła sieć tramwajową. Sieć tramwajowa składała się z 3 linii.


Źródło: www.mzk.slupsk.pl



Gry, tapety, aplikacje, polifonia i... wszystko na komórkę kliknij tutaj>>>


Web Informer Button